INFOM8 PORTAL
Enkel kraftfull projektledning, resursplanering och dokumentationshantering. Ett webbaserat verksamhetssystem som flera olika branscher kan använda, byggd för mångfald. Nyttja de moduler som er verksamhet behöver eller hitta fördelar med annat som ingår i applikationen.
INFOM8 MOBIL
Ett mobilt kontor i fickan – planerade aktiviteters tidrapport är nästan redan inmatade. Du har tillgång till personalliggare, viktiga dokument, egenkontroller, arbetsorder, ÄTA, material, körning, jobbpool och du kan signera en serviceorder direkt i mobilen.
KALKYL
Kalkyl har koll på Täckningsbidrag/Täckningsgrad, omkostnadsbelopp, material och personal-kostnader, projekttid redan nör offerten skapas. Kalkyl täcker in kunder, artiklar, recept, offert texter, klausuler, projekt, resuser, planeing och fakturering. Dela upp offerten i bygg-etapper, lägg in alternativ på kundlösningar i samma offert och printa ut.
Alla utskrivna dokument såsom offerter, order fakturor ÄTA fakturor matrialspecifikationer sparas i systemt.
PROJEKT
Är en central del i Infom8. På projektet kopplas alla aktiviteter, roller, kostnader, dokument, personalliggare, uppföljning via nyckeltal som beräknas vid varje rapportering av aktivitet tid / material. Projekt kopplas till kund och deras adresser, avtal och är underlag för fakturering och uppföljning.
PLANERING
Planeraren i Infom8 är unik. Projekt, aktiviteter, resurser och planerade bokningar i en överskådlig dra och släpp-planeringsvy med detalj i timmar eller dagar.
VÄDER
Om man tex skall riva eller lägga om ett tak spelar vädret en roll, så i planeringen kan man få en 10 dagarsprognos på det projekt som man har valt att titta på.
KANBAN
Kärt barn har många namn, Aktivitetstavla, Att-göra, Planner, med flera. För oss är det Kanban. Du grupperar enkelt dina aktiviteter på vad som skall göras, är påbörjat, pågående och klart. Följ upp hur långt du kommit per aktivitet. Ett enkelt verktyg som lätt ersätter post-it-lappar.
PERSONALLIGGARE PL16
I Infom8 har PL16 fått sin plats fullt integrerad med projekt och resursplanering samt rollbesättningar, precis som de andra modulerna. En del nya funktioner som automatisk in- och utcheckning på arbetsplatsen har tillkommit. Samt att utcheckning vid en viss tidpunkt för de som har glömt att checka ut när de lämnade arbetsplatsen. I mobilappen ställer du in om din platsinfo skall kontrolleras mot arbetsplatsen du checkat in på.